Już od 13 lat prowadzę Centrum Terapii Integros. Zarówno zawodowo jak i prywatnie moją pasją jest człowiek i uwarunkowania jego dobrostanu. Uważam, że człowiek uczy się całe życie. Nieustannie podnoszę swoje kwalifikacje na licznych szkoleniach, warsztatach i konferencjach. Obecnie jestem w trakcie 4 letniego szkolenia z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Szkole Psychoterapii Crescentia, akredytowanej przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczo-Behawioralnej. Wykładam na studiach podyplomowych o kierunku integracja sensoryczna, oraz wczesne wspomaganie rozwoju na których dzielę się ze studentami wiedzą oraz zdobytym warsztatem pracy.
W obszarze moich szczególnych zainteresowań leżą:
-zaburzenia okresu dorastania, dojrzewania
-wczesna diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej
-wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na funkcjonowanie małych dzieci, nastolatków i dorosłych
-wzajemne powiązania ciało-emocje
-zaburzenia lękowe
-stres
-problemy wychowawcze
-diagnoza i terapia zaburzeń uwagi słuchowej, zaburzeń przetwarzania słuchowego oraz nadwrażliwości słuchowej.
Wybrane kursy i szkolenia:
2024 - Zaburzenia lękowe w ASD i ADHD. Modele lęku w ASD. Lęk jako komponent biologiczny i jako konsekwencja niedopasowania świata. Sposoby pracy i konceptualizacja.
2024 - Terapia zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży z ASD i/lub ADHD. Konceptualizacja, wprowadzenie modyfikacji, wyzwania.
2024 - Perfekcjonizm i prokrstynacja w neuroróżnorodności. Jak wpływa na terapię i brak zmiany.
2024 - Polskie Standaryzowane Testy Integracji Sensorycznej, Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej PSTIS
2024 - Relaksacja, praca wyobrażeniowa, mindfulness-jak ją dostosować do Klienta neuroróżnorodnego? Co robić, gdy techniki nie działają?
2024 - Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne (OCD) oraz ADHD i/lub ASD. Dlaczego terapia nie działa? O znaczeniu dostosowania interwencji terapeutycznych do Klienta neurorónorodnego.
2024 - Współwystępowanie depresji oraz ASD i/lub ADHD. Jak dostosować i właściwie wdrażać interwencje terapeutyczne, Akademia Neuroróżnorodności
2024 - Wybuchy złości i (autoagresja w ADHD i ASD. Maskowanie złości. Identyfikacja triggerów, impulsywność, strategie pracy, strategie naprawcze, Akademia Neuroróżnorodności.
2024 - Skuteczna praca z ASD i ADHD- jak ją prowadzić, planować i naprawiać to, co nie działa, Akademia Neuroróżnorodności
2023 - Rodzice i dzieci w obliczu epidemii lęku, Centrum Terapii Mutyzmu
2023 - Psychoedukacja dzieci i nastolatków o ASD i ADHD. Psychoedukacja systemu, Akademia neuroróżnorodności
2023 - Interwencja kryzysowa-jak pracować z osobą, którą dotknęła nagła tragedia?, Dialoteka
2022 - rozpoczęcie edukacji – 4 letnia Szkoła Psychoterapii Crescentia, Toruń
2021 - Szkolenie „Zaburzenia modulacji sensorycznej” M.Karga SINET, Warszawa
2020 - Szkolenie „Dziecko wiotkie” J.Surowińska, Manus Medica, Warszawa
2018 - Kurs „Wspomaganie wzorca grafomotorycznego u dzieci w wieku przedszkolnym na bazie programu SI Hand”, A.Rosa, Dobra Kadra, Warszawa
2018 - Szkolenie „Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce-program szkolny, według integracji odruchów dr Sally Goddard” J.Szmalec, Instytut Neufofizjologii i Psychologii Polska,Warszawa
2018 - Szkolenie „Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensomotorycznym”, M.Baj - Lieder, Fundacja Savanti, Warszawa
2017 - Szkolenie „Stymulacja przedsionkowa z włączeniem pracy systemu wzrokowego i słuchowego” M.Okrzasa, Fundacja Okno, Warszawa
2017 - Warsztaty „Terapii funkcji wzrokowych w trudnościach w czytaniu i pisaniu u dzieci z dysfunkcjami w rozwoju sensomotorycznym”, B.Odowska-Szlachcic, Pallmed, Bydgoszcz
2012 - Szkolenie „Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji”, Z.Orłowska-Popek, Con-Cordia, Bydgoszcz
2011 - Warsztaty „Diagnoza i terapia małego dziecka z autyzmem” M.Kamienik, M.Okrzasa, Fundacja Okno, Warszawa
2011 - Szkolenie certyfikacyjne „Stymulacja audio-psycho-lingwistyczna za pomocą metody Tomatisa”, J.Ratyńska, E.Włodarczyk, Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu, Warszawa
2010 - Szkolenie certyfikacyjne „Integracja sensoryczna” M.Okrzasa, M.Kamienik, Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej, Wrocław
2010 - "Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej" Zbigniew Przyrowski, Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej, Wrocław
2009 – Szkolenia certyfikacyjne „EEG Biofeedback I stopnia” oraz „EEG Bioeedback II stopnia”, Biomed Centrum Rehabilitacji Poznawczej i Neuroterapii, Wrocław.
"Choroba nie tylko ma swoją historię, lecz także jakąś historię OPOWIADA. Stanowi kulminację trwającej całe życie walki człowieka o samego siebie." Gabor Mate