Anna Polek
  • psycholog, pedagog, terapeuta integracji sensorycznej, psychoterapeuta

 

  • Założycielka Centrum Terapii Integros
  • Prywatnie mama trójki dzieci: Michała, Oli i Adama
  • Certyfikowany terapeuta metody integracji sensorycznej (SI)-posiada uprawnienia do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii metodą integracji sensorycznej (PSTIS)
  • Certyfikowany terapeuta treningu uwagi słuchowej- Metody Tomatisa (Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu W-wa)
  • Certyfikowany terapeuta po II stopniowym szkoleniu z metody EEG-Biofeedback (Biomed Wrocław)
  • Członek PTTPB

Już od 13 lat prowadzę Centrum Terapii Integros. Zarówno zawodowo jak i prywatnie moją pasją jest człowiek i uwarunkowania jego dobrostanu.  Uważam, że człowiek uczy się całe życie. Nieustannie podnoszę swoje kwalifikacje na licznych szkoleniach, warsztatach i konferencjach. Obecnie jestem w trakcie 4 letniego szkolenia z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Szkole Psychoterapii Crescentia, akredytowanej przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczo-Behawioralnej. Wykładam na studiach podyplomowych o kierunku integracja sensoryczna, oraz wczesne wspomaganie rozwoju na których dzielę się ze studentami  wiedzą oraz zdobytym warsztatem pracy.

 

W obszarze moich szczególnych zainteresowań leżą:

-zaburzenia okresu dorastania, dojrzewania

-wczesna diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej

-wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na funkcjonowanie małych dzieci, nastolatków i dorosłych

-wzajemne powiązania ciało-emocje

-zaburzenia lękowe

-stres

-problemy wychowawcze

-diagnoza i terapia zaburzeń uwagi słuchowej, zaburzeń przetwarzania słuchowego oraz nadwrażliwości słuchowej.

Wybrane kursy i szkolenia:

2024 - Zaburzenia lękowe w ASD i ADHD. Modele lęku w ASD. Lęk jako komponent biologiczny i jako konsekwencja niedopasowania świata. Sposoby pracy i konceptualizacja.

2024 - Terapia zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży z ASD i/lub ADHD. Konceptualizacja, wprowadzenie modyfikacji, wyzwania.

2024 - Perfekcjonizm i prokrstynacja w neuroróżnorodności. Jak wpływa na terapię i brak zmiany.

2024 - Polskie Standaryzowane Testy Integracji Sensorycznej, Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej PSTIS

2024 - Relaksacja, praca wyobrażeniowa, mindfulness-jak ją dostosować do Klienta neuroróżnorodnego? Co robić, gdy techniki nie działają?

2024 - Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne (OCD) oraz ADHD i/lub ASD. Dlaczego terapia nie działa? O znaczeniu dostosowania interwencji terapeutycznych do Klienta neurorónorodnego.

2024 - Współwystępowanie depresji oraz ASD i/lub ADHD. Jak dostosować i właściwie wdrażać interwencje terapeutyczne, Akademia Neuroróżnorodności

2024 - Wybuchy złości i (autoagresja w ADHD i ASD. Maskowanie złości. Identyfikacja triggerów, impulsywność, strategie pracy, strategie naprawcze, Akademia Neuroróżnorodności.

2024 - Skuteczna praca z ASD i ADHD- jak ją prowadzić, planować i naprawiać to, co nie działa, Akademia Neuroróżnorodności

2023 - Rodzice i dzieci w obliczu epidemii lęku, Centrum Terapii Mutyzmu

2023 - Psychoedukacja dzieci i nastolatków  o ASD i ADHD. Psychoedukacja systemu, Akademia neuroróżnorodności

2023 - Interwencja kryzysowa-jak pracować z osobą, którą dotknęła nagła tragedia?, Dialoteka

2022 - rozpoczęcie edukacji – 4 letnia Szkoła Psychoterapii Crescentia, Toruń

2021 - Szkolenie „Zaburzenia modulacji sensorycznej” M.Karga SINET, Warszawa

2020 - Szkolenie „Dziecko wiotkie” J.Surowińska, Manus Medica, Warszawa

2018 - Kurs „Wspomaganie wzorca grafomotorycznego u dzieci w wieku przedszkolnym na bazie programu SI Hand”, A.Rosa, Dobra Kadra, Warszawa

2018 - Szkolenie „Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce-program szkolny, według integracji odruchów dr Sally Goddard” J.Szmalec, Instytut Neufofizjologii i Psychologii Polska,Warszawa

2018 - Szkolenie „Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensomotorycznym”, M.Baj - Lieder, Fundacja Savanti, Warszawa

2017 - Szkolenie „Stymulacja przedsionkowa z włączeniem pracy systemu wzrokowego i słuchowego” M.Okrzasa, Fundacja Okno, Warszawa

2017 - Warsztaty „Terapii funkcji wzrokowych w trudnościach w czytaniu i pisaniu u dzieci z dysfunkcjami w rozwoju sensomotorycznym”, B.Odowska-Szlachcic, Pallmed, Bydgoszcz

2012 - Szkolenie „Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji”, Z.Orłowska-Popek, Con-Cordia, Bydgoszcz

2011 - Warsztaty „Diagnoza i terapia małego dziecka z autyzmem” M.Kamienik, M.Okrzasa, Fundacja Okno, Warszawa

2011 - Szkolenie certyfikacyjne „Stymulacja audio-psycho-lingwistyczna za pomocą metody Tomatisa”, J.Ratyńska, E.Włodarczyk, Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu, Warszawa

2010 - Szkolenie certyfikacyjne „Integracja sensoryczna” M.Okrzasa, M.Kamienik, Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej, Wrocław

2010 - "Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej" Zbigniew Przyrowski, Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej, Wrocław

2009 – Szkolenia certyfikacyjne „EEG Biofeedback I stopnia” oraz „EEG Bioeedback II stopnia”, Biomed Centrum Rehabilitacji Poznawczej i Neuroterapii, Wrocław.

"Choroba nie tylko ma swoją historię, lecz także jakąś historię OPOWIADA. Stanowi kulminację trwającej całe życie walki człowieka o samego siebie." Gabor Mate